Ontspanningsoefening Met Je Hoofd

Gepost door Lonneke op woensdag, november 23, 2011 Onder: Ontspanningsoefeningen

Wanneer je onzeker bent en hierdoor last hebt van spanningen, zal je je nekspieren ook onbewust steeds aanspannen. Dit komt, omdat je alle spieren in je lichaam aanspant. Je spanningen en onzekerheid zijn ook af te lezen aan je je lichaamshouding. Om je nekspieren wat losser te maken en ervoor te zorgen dat je wat meer ontspannen bent, kan je een zeer effectieve ontspanningsoefening doen.

-         Buig je hoofd langzaam naar voren

-         Draai vervolgens je kin richting je borst

-         Forceer niets en ga zover het voor jou goed voelt. Probeer absoluut niet verder te gaan.

-         Draai dan langzaam met je hoofd naar links.

-         Draai van links met je hoofd naar achteren. Je hoofd ligt dan een klein beetje in je nek. Door je hoofd naar achteren te draaien ligt je hals een beetje open.

-         Ga nu langzaam naar rechts en kom daarna weer bij het beginpunt. Je hoofd is nu weer voorover en je kin ligt richting je borst.

-         Waarschijnlijk voel je nu al een licht na-effect van deze eenvoudige oefening.

-         Voer vervolgens dezelfde oefening weer uit, maar dan in tegengestelde richting.

-         Nadat je deze oefening een aantal malen hebt uitgevoerd, voel je dat het een positief effect op je heeft. Zo ben je minder gespannen, wat ook weer te zien is aan je hele lichaamshouding. Hierdoor straal je ook weer wat meer zelfvertrouwen uit.

In: Ontspanningsoefeningen 


Tags: oefenen  lichaam  adem  vertrouwen 
blog comments powered by Disqus

 

 

 

 

UA-7585422-2