Schrijf Je Gevoelens Op!

Gepost door Lonneke de Jong op maandag, oktober 17, 2011 Onder: Zelfvertrouwen Algemeen

Schrijf je gevoelens en angsten op, als je deze opschrijft dan geef je als het ware toestemming om ze los te laten. Schrijf je negatieve gevoelens ook op, zodat het ook duidelijker wordt wat jouw dwars zit. Dit helpt je uiteindelijk om verder te gaan met je leven.

 

Wat je eventueel zou kunnen gebruiken zijn een dagboek, notebloc of gewoon een papiertje. Als het een beetje gek voelt doe dan gewoon alsof je een brief schrijft naar je ouders of vrienden.

 

Het op papier zetten van hoe jij je nu voelt kan ervoor zorgen dat je nieuwe inzichten krijgt jezelf. Het kan duidelijker worden wat er goed en fout gaat in je leven. Een dagboek kan ervoor zorgen dat je gevoelens van angst, pijn en frustratie van je af kunt schrijven.

 

Een dagboek bijhouden is zeker niet voor iedereen weggelegd, maar probeer het eerst voordat je bij voorbaat zegt dat je het niks vind. Veel mensen vinden het in het begin raar, maar kunnen uiteindelijk niet meer zonder.

 

Het is een goede manier om een dag te beginnen en/of te eindigen, omdat je precies bij kan houden waar je focus op ligt voor die dag of de volgende dag.

In: Zelfvertrouwen Algemeen 


Tags: gevoel  gevoelens  angst  angsten  negatieve gevoelens  dwars  nieuwe inzichten  pijn  frustratie 
blog comments powered by Disqus

 

 

 

 

 

 

 
UA-7585422-2